Illatos és gömbölyded. Ropogós és lédús. Zöld is lehet, de piros is. Létezik belőle kisebb és nagyobb, édesebb vagy savanyúbb. Eheted egészben vagy reszelve, süteménybe sütve, leves formájában, de egészséges, friss levet is készíthetsz belőle. És mi az, amitől már az édenkertben is elcsábultak? Nem más, mint a finom és vitamindús alma. Mivel az almának most kezdődik a szezonja, nem árt, ha jobban megismerjük ezt az egészséges csodát.

A piacon számtalan fajtájú alma közük válogathatunk. Bármelyik is legyen a kedvencünk, fogyasztása az egészségre gyakorolt jótékony hatása miatt mindenkinek ajánlott. Rendkívül gazdag A, B1, B2, B6 és C vitaminban, ásványi anyagokban – többek között káliumban, magnéziumban és vasban –, amely nagyon jó hatással van a körömre, a hajra és a bőrre egyaránt. Emellett kiváló gyógyír az emésztési zavarokra, az ízületi gyulladásra, a köszvényre, a májpanaszokra, a reumára, a súlyfeleslegre és a vesebántalmakra. Ha minden nap megeszünk 2-3 almát, szervezetünk ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben.

Ha van a közelünkben biopiac, lehetőleg onnan vásároljunk, mivel ott nem viaszozzák az alma héját, így hámozás nélkül is elfogyaszthatjuk. Az alma héjában koncentrálódik ugyanis a legtöbb A vitamin, amely megvédi a szervezetünket a bakteriális fertőzésekkel szemben, valamint segíti a csont-, és fogképződést. A gyümölcshús rendkívül gazdag pektinben, emiatt az almából készült lé gyakran zavaros és sűrű. A pektin azonban nagyon hasznos a szervezet számra, mivel a bélműködés szabályozásával enyhíti a hasmenést és a székrekedést is. Emellett csökkenti a vér koleszterinszintjét, valamint segít a szervezetből kiüríteni a méreganyagokat. Ha vásárolunk, akkor a feszes héjú, sima felszínű almát válasszuk, ha pedig levet szeretnénk belőle készíteni, akkor a keményebb almákat részesítsük előnyben.

Hogyan fogyasszuk? Nyersen, sütve, főzve, bárhogy! Segítségül néhány egészséges recept.

Chips helyett almachips

Egészséges és ízletes nassolnivaló a nagy beszélgetésekhez, vagy egy izgalmas könyv mellé.
Elkészítés: Hámozd meg az almát és vágd vékony, kb. 2 mm-es szeletekre. Tedd egy enyhén kiolajozott tepsibe és kb. 90 fokon süsd két és fél órán keresztül. Ha megsült, forgasd meg és szárítsd még kb. fél órát. Ha olaj nélkül akarod elkészíteni, akkor a vékonyra vágott szeleteket egyszerűen szárítsd ki. Kissé időigényesebb, de rendkívül ízletes.

Hideg almaleves

Hozzávalók: Fél kg alma, 1 citrom leve, 1 dl tejszín, 2 dl tejföl, 1 evőkanál teljes kiőrlésű liszt, 2 db szegfűszeg, 7 evőkanál méz, 1 mokkáskanál őrölt fahéj.

Elkészítés: Az almát hámozd meg, majd vágd cikkekre. A citromlevet csepegtesd rá, hogy ne barnuljon meg. Forralj fel 1 liter vizet a mézzel, fahéjjal és szegfűszeggel, majd add hozzá az almát és kb. 5 perc alatt főzd puhára. Adj hozzá egy csipet sót és a tejfölt. A lisztet keverd össze a tejszínnel és lassú forrás közben keverd a leveshez. Hűtve tálald!

Zabpelyhes, almás muffin

Hozzávalók: 4-5 db zöld alma, 1 kiskanál szódabikarbóna, 1 pohár tejföl, 10 dkg zabpehely, 2 db tojás, 20dkg teljes kiőrlésű liszt, 2 dkg olvasztott vaj, nyírfacukor vagy méz, fahéj.

Elkésztés: Az alma kivételével keverd össze a hozzávalókat. Mosd meg, majd vágd apró szeletekre az almát. Keverd össze a tésztával és adagold ki a sütőformákba. 180-200 Celsius fokon kb. 20 perc alatt elkészül az finom desszert.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Categories: blog, Jó tudni!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.