a5be0fe17484d0fbf2c73a44bfffbf7dSzeretjük a vörös káposztát. Miért? Egészségügyi szempontból értékes magas B- és C-vitamin tartalma miatt, továbbá jelentős mennyiségű ásványi sót és fehérjét is tartalmaz. A káposzta növeli az étvágyat és javítja az emésztést. Étkezés után hosszabb ideig a jóllakottság érzetét kelti, ezért a fogyókúrázóknak is ideális táplálék. Mutatunk vele egy gyors receptet!

Hozzávalók:

  • 60 dkg vörös káposzta
  • 5 dkg napraforgó mag
  • 1 db rozs zsemle
  •  10 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1 ek őrölt kömény
  • Olaj

Elkészítés:

A vörös káposztát lereszeljük, enyhén besózzuk, félretesszük annyi időre, míg levet nem enged. A zsemlét vízbe áztatjuk. A vörökáposztát és a zsemlét kinyomkodjuk. Megszórjuk a köménnyel, liszttel, hozzá adjuk a napraforgómagot és jól összegyúrjuk. 3 cm-es gombócokat formázunk, zsemlemorzsába forgatjuk és forró olajban pirulásig sütjük.

Az olaj csak akkor legyen forró, amikor a fasírtot beletesszük, utána kissé mérsékeljük a hőfokot.  Kb. 5 percig süssük mindkét oldalát.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Categories: blog, Receptek

Comments are closed.