Fontos, hogy mielőtt eldöntitek, hogy eljöttök hozzánk az Életházba, pontosan tisztában legyetek azzal, hogy mibe is vágtok bele. Itt arról olvashattok, hogy ha több napos léböjt kúráinkat választjátok, akkor mire is számíthattok.

A legtöbben tisztában vagyunk vele, hogy elhanyagoljuk magunkat. Lassan természetessé válik, hogy fáj a fejünk, magas a vérnyomásunk vagy épp emésztési problémáink vannak, de sebaj, mert mindig kéznél van egy fájdalomcsillapító, egy nyugtató vagy egy vérnyomáscsökkentő – a “megoldás pirulája” – amelyért automatikusan nyúlunk egy-egy megszokott helyzetben. Tudjuk, hogy figyelni kell a táplálkozásra is, felfokozott életünkben gyakran mégsem jut idő másra, mint bekapni egy-egy gyorséttermi menüt, amitől néhány óra múlva – hasznos tápanyag híján – újra éhesek vagyunk. Lelkiismeretünk megnyugtatása végett vitamintabletták és étrend kiegészítők lapulnak táskánkban és irodai fiókunkban.

Ugye ismerős az érzés, amikor tavasszal új lendülettel állsz neki a nagytakarításnak, a káosz felszámolásának? A feladat végeztével büszkén tekintesz munkád gyümölcsére és megszületik benned az elhatározás, hogy ezentúl mindig ezt az állapotot, tisztaságot és rendezettséget szeretnéd magad körül tudni. A nagytakarítás utáni rend nyomán életkedved is megnő, energiád pedig megtöbbszöröződik.

Hasonló érzés keríti hatalmába az embert egy méregtelenítő léböjt után is. A léböjt, a táplálékfelvételről való önkéntes, részleges vagy teljes lemondás, az emberiség egyik ősi gyógymódja. Elődeink a böjtölést aktív megelőzésnek és gyógyításnak tekintették – gondoljunk csak például a húsvéti nagyböjtre – amely módszerek ma a rohanó és stresszel teli élet során egyre nagyobb jelentőséget és elfogadást nyernek.

A léböjt során elhagyjuk a szilárd ételeket, kizárólag gyógyteákat, zöldség- és gyümölcsleveket valamint forrásvizet fogyasztunk. Szervezetünk ilyenkor a tartalékait használja fel, miközben testünkből a felesleges anyagok eltávoznak. Első hallásra talán nehéznek tűnik, mégis mindenki, aki egészségesnek és jó teherbírásúnak érzi magát, képes erre az önfegyelemre és lemondásra.

Böjtölés közben nagy mennyiségű káros anyag ürül ki a szervezetből, ami által az anyagcsere-folyamatok felgyorsulnak, az immunrendszer megkönnyebbül és megerősödik, szervezetünk működése pedig kiegyensúlyozottabbá válik. A gyulladást, allergiát kiváltó anyagok többsége is távozik, a bélrendszer megnyugszik. Az erek átjárhatóbbá válnak, mert falaikról a lerakódott zsír lebomlik. A bőr megtisztul, feszesebb, hamvasabb lesz, szemeink csillognak. A léböjt eredményességét segítik a különféle relaxációs technikák, meditációk valamint a masszázs, az aromaterápia és a szauna is.

A léböjt célja a megtisztulás, ám a kúra során jó néhány kilótól is megszabadulunk. Csak a böjtöt követő életmódunktól függ, meg tudjuk-e tartani vagy szükség esetén tovább tudjuk-e csökkenteni a súlyunkat.

A léböjt élettani hatása mellett a lélektani hatásoknak is legalább akkora szerepük van és ugyanolyan odafigyelést kívánnak, mint a fizikai tünetek. A testi megtisztulás mellett kiemelten fontos a testi-lelki-szellemi egység visszaállítása.

A léböjt kiváló alkalom az életmódváltásra is. Ha tudatosan figyelünk rá, hogy minél tovább tiszta maradjon testünk-lelkünk, olyan életérzéssel gazdagodunk, ahol energiáink megsokszorozódnak, teljesítőképességünk kiegyensúlyozott, életünk pedig sok tekintetben harmonikusabb, boldogabb lesz.

Az alapszabályokkal mindig tisztában kell lenni, mielőtt belevágtok egy új dologba. Az alábbiakban összefoglaltuk a böjtölés 10 parancsolatát, melyet álmotokból felkeltve is érdemes tudni!

10 parancsolat:

  1. A léböjt több mint egyszerű ivókúra.
  2. Kizárólag szakértői felügyelettel, böjtben jártas orvossal történt előzetes konzultáció után kezdjünk böjtölni!
  3. A léböjt élettani hatása mellett a lélektani hatásoknak is legalább akkora szerepük van és ugyanolyan odafigyelést kívánnak, mint a fizikai tünetek. A testi megtisztulás mellett kiemelten fontos a testi-lelki-szellemi egység visszaállítása.
  4. A teljes értékű léböjthöz váltsunk környezetet! Keressünk stresszmentes helyszínt, a kúra időtartama alatt igyekezzünk magunkra figyelni. Ismerjük meg önmagunkat televízió, mobiltelefon, internet, munkatársaink és családtagjaink valamint hétköznapi rutinfeladataink nélkül!
  5. A biztonságos böjthöz és a kívánt eredmény eléréséhez elengedhetetlen a megfelelő felvezető és levezető diéta.
  6. Törődjünk a böjt alatt felszabaduló gondolatokkal, álmokkal és érzelmekkel, keressünk partnereket ezek feldolgozásához. Végezzünk kreatív, kézműves tevékenységet, hogy segítsük a szellem megnyílását.
  7. A böjt alatt engedjünk el minden feleslegesen felhalmozott anyagot, gondolatot, negatív érzelmeket (sérelmeket, haragot, dühöt), múltbéli emlékeket! Engedjük meg magunknak a pozitív érzelmeket, megbocsátást, hálát, szeretetet. Éljük meg a böjtöt, találjuk meg benne azt, amitől többé válunk általa!
  8. Végezzünk mélyre ható mozgásokat – ilyen pl. a jóga, a streching, a pilates és a gyaloglás – és meditáljunk, melyek mindegyike fokozza a böjt salaktalanító hatását és segít az elmélyülésben!
  9. Engedjük meg magunknak a hosszú, pihentető mély alvásokat, akár délután is!
  10. A böjt kiváló alkalom az életmódváltásra is. Ápoljuk tovább a böjt során megtisztult testet, lelket és szellemet a kúra után is. Tudatosan figyeljünk rá, hogy minél tovább tiszta maradjon!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Categories: főoldal-2

Comments are closed.